Meest voorkomende problemen met een buitenboordmotor

Buitenboordmotoren zijn een geweldige optie voor veel boten. Ze zijn gemakkelijk te repareren, ze kunnen gemakkelijk worden verplaatst tussen de boten en ze kunnen in korte tijd worden ge├╝pgraded. Maar zoals alle motoren hebben ze hun aandeel in de problemen. Deze problemen kunnen een eenvoudige oplossing zijn of u kunt in aanmerking komen voor een meer gecompliceerde reparatie.

De motor start niet

De sleutel omgedraaid en er gebeurt niets? Dat is het ergste. Als de motor niet start, zijn er een paar verschillende mogelijkheden waarom. Misschien is je accu leeg of zijn je bougies nat en ontsteken ze niet. Misschien is het je brandstoftoevoer, je ontsteking werkt niet of misschien de starter zelf. De meeste getrainde technici kunnen u in een kwestie van minuten vertellen wat het probleem is gebaseerd op de geluiden die uw motor maakt of niet maakt.

Oververhitting

Dit is een veel voorkomend probleem voor buitenboordmotoren. Het is mogelijk dat u te weinig olie of koelvloeistof heeft, als uw motor vloeibaar wordt gekoeld. Meestal is er iets dat voorkomt dat er water door de watertoevoer stroomt. Buitenboordmotoren hebben te allen tijde water nodig dat er langs stroomt om het koel te houden of er zullen problemen ontstaan.

Problemen met de schroef

Je bootschroef kan voor veel problemen zorgen, van het vast komen te zitten in het onkruid of visdraad en het raken van rotsen of boomstammen. Soms stoppen ze gewoon met draaien zonder duidelijke reden. Als je propeller een probleem heeft, kan dat ervoor zorgen dat je motor heftig gaat trillen. Dit betekent dat je propeller beschadigd of los kan raken. Andere een duidelijke fysieke schade, grote mislukkingen van de schroef constructie zijn moeilijk te repareren op uw eigen, tenzij u opgeleid bent om dit te doen. Daarom zou ik aanraden om deze in zijn geheel te vervangen.

Verlies van kracht en Sputtering

Als je motor sputtert, zal hij je van je motorvermogen beroven. Als uw motor schommelt en sterft of sputtert en spurt, heeft u waarschijnlijk een probleem met het brandstoftoevoersysteem of een compressieprobleem. Hopelijk heb je gewoon weinig benzine, maar als dat niet zo is, kan het mogelijk een verstopte brandstofleiding, filter of jet zijn. Als het geen compressieprobleem blijkt te zijn, kan het zijn dat je nieuwe zuigerveren nodig hebt of dat het probleem iets ernstiger is.

Jeroen van Dam

Back to top